![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() Poslední aktualizace: 15. IV. 2010 |
![]() |
Vedoucí sekce: doc. Ing. Bohumil Kubát, CSc. (K612) Projektování železničních tratí (VRT – „vysokorychlostní tramvaj“)
V rámci posílení dopravního významu železniční trati č. 042 a jejího přiblížení potřebám cestující veřejnosti a hlavně pro zatraktivnění nákladní dopravy v regionu vyvstala potřeba projektu železničního „paseckého“ prodloužení trati. Toto prodloužení má obsloužit vlečkou závod papírny EMBA v Pasekách nad Jizerou, která je odběratelem sběrového papíru a dodavatelem papírových rolí a výrobcem kancelářských potřeb z lepenky (lepenkových obalů, pořadačů, archivních krabic apod.), a přivést železnici do Vilémova k areálu bývalé textilní továrny Eprona a do prostoru připravované stavby vodního díla Vilémov – rezervoáru pitné vody pro Prahu. V případě dostavby železnice přímo do prostoru areálu stavby vodní nádrže by byla dráha zvýhodněna při zajišťování zásobování stavby materiálem a technologiemi. V současné době je již navrženo základní trasování tratě a jedná se o zahrnutí tratě do místního územního plánu. Od studentů pracujících v této části projektu očekáváme vyhotovení stavební dokumentace k výše zmíněnému prodloužení železniční tratě, která bude podkladem ke stavebnímu řízení u drážního úřadu a místního stavebního úřadu a bude i součástí žádosti o granty z operačních programů Evropské unie na tuto stavbu.
Dále by se studenti řešící tento problém zabývali projektováním stavební dokumentace nových zastávek na stávající trati, čímž chceme přiblížit nabídku naší železnice blíže k potřebám cestujících. Aby však nedošlo k navýšení jízdní doby a tím ke snížení cestovní rychlosti, byl by charakter všech nových a většiny stávajících zastávek změněn na zastávky „na znamení“. V projektu nejsme omezeni jen západními Krkonošemi, a proto by studenti mohli řešit i návrhovou studii prodloužení železniční tratě 045 ze Svobody nad Úpou do Pece pod Sněžkou. Tímto chceme navázat na studii prodloužení této tratě, kterou v roce 1978 vyhotovila královéhradecká pobočka projektového ústavu Stavoprojekt.
|